LEGO

Çocukluğunda LEGO® ile bir şeyler inşa etmeyen var mı? *



Technic setleriyle büyüdüm ben, pneumatic sistemdi, açılır-kapanır kapılar falan, çok havalıydı. Dün aklıma düştü, araştırayım dedim.


İşe saha çalışmasıyla başladım-komşu çocukları ve arkadaşlarımla. Yaşı kemale ermiş arkadaşlarım ve ben, çocukluğumuzda bırakmışız. Çocuk kalmayı seçen mutlu azınlığın evlerinde hala duruyor LEGO, ara sıra da kıymetli yerinden indirilip oynanıyor. Komşu çocukları konudan bihaber gibi. Ayrıca artık internetten de oynanıyormuş, şöyle bir şeymiş, mertlik bozan cinsten. Bazı şeylere ekrandan bakmak yerine dokunmak gerektiğini düşünüyorum, resim yapmak için boyalara mesela, LEGO yapmak için de LEGO'ya.


Neyse, konunun geçmişine baktığımızda bu oyunun (sistemli oyun kurduran oyuncağın) Danimarka - Billund'daki Lego Group şirketi tarafından 1940'larda tasarlandığını öğreniyoruz. Bu oyun o kadar popüle roluyor ki, tüm dünyaya yayılıyor ve bir altkültür yaratıyor, temalı setlerden LEGO Starwars filmlerine, yarışmalardan dört adet temalı parka kadar yayılıyor. Çocuklar için 1969 itibariyle piyasaya sürülen modellerine Duplo adı verilen sistemin kent kurma, robotik, uzay, ortaçağ, korsan, Harry Potter, Batman, Winnie the Pooh, Spongebob Squarepants ve Ağustos'ta piyasaya sürülen ve roleplay meraklılarına hitap eden HEROICA gibi onlarca teması da bulunuyor. 

Hatta bu oyunun yapıtaşlarının bir standardı bile var, bkz.üstteki resim.

İnsanoğlunun hayal gücü ve yaratıcılığı LEGO'yu başka alanlarda da kullanmış, dünyanın en kapsamlı resimli incili de LEGO marifetiyle hazırlanmış, Amazon'dan ön sipariş alıyor...

Bir de, Nathan Sawaya gibi dehalar var tabii.


Eh, şimdi tozlu kutuların kapağını açıp tuğlaları üst üste koyma zamanı, kolay gelsin...





* Böyle sorulara bayılıyorum. Cevabınızı takiben, oynamayanlar 45. sayfadan devam edebilir, oynayanlar bizimle kalsın.



Yorumlar