İşleve takılma

Heykel sanatında kullanılabilecek onlarca malzeme var. Ve insan zihni o kadar ilginç, o kadar eğlenceli, öyle karmaşık ki, neler yapabileceği, neleri ortaya çıkarabileceği beni çok şaşırtıyor. Kağıt mesela. Kağıtla neler yapabiliyor insan evladı, ben hala buna şaşırmakta ve takdir etmekteyken, kağıdın akla ilk gelen eşlikçisi, kadim suç ortağı kalemle de gayet güzel işler çıkarılabildiğini gördüm.


İşleve takılma önemli bir kısıt aslında-demiştim ya, kağıda ait toplasanız üç işlev söyleyebilirim size, kalem için  de bir o kadar. Ama hayal gücü... Uzatmamak lazım.


Artwork With Pencils (39) 7
Felissimo-Social Designer
Artwork With Pencils (39) 20Artwork With Pencils (39) 21Artwork With Pencils (39) 22
Tara Donovan-Colony
Artwork With Pencils (39) 24
Mizuta Tasogare ve Kato Jado
Artwork With Pencils (39) 19
Tom Friedman-İsimsiz
Artwork With Pencils (39) 30
Bu çalışma Avustralyalı bir sanatçıya ait, ancak adını bulamadım. Bilen varsa söylesin.
bear head 40 Awesome Pencil Sculptures
Mt. View High School öğrencisi Archie - Ayı




Asıl görmenizi istediğim iki sanatçı var. 

Amerikalı Jen Maestre, çivi ve kalemlerle harikalar yaratıyor.


Aurora

Imp


Ve şimdi, tanışmanızı istediğim bir deli var. Dalton Ghetti. Kurşun kalem uçlarından minyatür harikalar yaratıyor bu adam. Brezilyalı. 49 yaşında, Connecticut'da yaşıyor. Hiçbir işini satmamış.



pencilsculptures004 thumb An unbelievable pencil sculptures by Dalton Ghetti
pencilsculptures001 thumb An unbelievable pencil sculptures by Dalton Ghetti












Bu parça üzerinde tam iki buçuk yıl çalışmış!

















pencilleadsculptures-5
Bu işinin adı "Mezarlık Koleksiyonu". Üzerinde çalışırken kırılan 100 kadar minik heykeli strafora saplamış, bu şekilde sergiliyor. "Üzerinde aylarca çalıştım" diyor, "şimdi ölü olabilirler ama onlara hayat vermiştim bir aralar".

Yorumlar