Ev nedir, nerededir?

bir misafirliğe gitsem
bana temiz bir yatak yapsalar
herşeyi, adımı bile unutup
uyusam...

kalktığımda yatağım hala lavanta koksa
kekikli zeytinli bi kahvaltı hazırlasalar
nerde olduğumu hatırlamasam
hatta adımı bile unutsam
-melih cevdet anday



Ben aslında misafirliğe değil de, evime gitmek istiyorum. Bahçe kapısından girerken o bildik sesi duymak istiyorum, paslı demirin çıkardığı. Evin kapı tokmağının dibi hafif yeşermiş... Kapıyı açıp anahtarımı mermerin üstüne koyayım, içeri girerken aynaya şöyle bir bakayım istiyorum. Bahçe yeni sulanmış olsun, pembe masayı ön bahçede açalım, çay içelim. Mutfak penceresi açık, pencereden nar ağacının dalları görünsün. Ispanaklı börek istiyorum ama öyle herkesin yaptığından değil. Televizyon kapalı olsun, ama radyodan derinden, eski bir şarkı gelsin. Çayları da tazeleyelim. Simitçi geçsin mesela ben çay getirirken, yanıklarından alalım. Çok bildik bir kahkaha duyayım istiyorum sonra...

Evime gitmek istiyorum ama o kahkahayla beraber benim evim de bu tuhaf dünyadan gideli epey oluyor (sanırım bugün tam 9 yıl doldu)... Olsun, hiçbir şey yoktan var ve vardan yok olamazdı. Demek ki, başka bir yerlerde benim evim. İnsan bu alemde hayal ettiği müddetçe varsa, ben de hala bir akşam çıkıp evime gitmek istiyorum =)

Yorumlar