LOST ?


LOST'un içinde kaybolmuş durumdayım. Pilot bölümden başlayıp 3. sezon 5. bölümle bitirdim, ve izlediğim EN zekice şey olduğunu düşünüyorum. İnternet'in her köşe bucağında dolaşıp duran sayılarla ilgili hurafe ve falcılıklardan sıkıldım, Kabbala ve Gematria bağlantılarını da deşip ne kendimi yormaya niyetim var ne de sizin kafanızı karıştırmaya.

Başka bir şey var benim aklımda: LOST'daki karakterlerin (bizimkilerin) tümünün hayat hikayesi "diğerleri" tarafından biliniyor. fuselage.org sitesindeki bir ilan da bana şunu düşündürdü (genetik klonlamaya karşı dava açmak için hanso hukuk şirketine gelin! gibi bir ilandı sanırım) : yapımcılar dizinin ipuçlarını sitedeki anlamsız görünen (sadece bana mı?)ilanlarla veriyorlar.

Buradan yola çıkarak bizimkilerin tümünün vaktiyle DHARMA initiative ve Oliver Hanso vakfının klonlayıp dünyaya saldığı ve tıpkı "The Truman Show" da olduğu gibi hayat boyu gözetlemeyi amaçladığını düşündüm. DHARMA batınca, tıpkı DHARMA'nın hayvanat bahçesinden kaçıp adayı terörize eden kutup ayıları gibi, bizimkiler de başıboş kaldı tabii. Bir biçimde (hala çözemediğim ama kafa yormaya devam ettiğim) bu tipleri birleştirip yoklama çekmek gerekti, adada toplaştılar. Oceanic 815 de, düşüşü de önceden belirlenmişti, Bkz: Claire'in tutulduğu bebek odasındaki oyuncak...

Neyse, öyle...

Yorumlar